آنچه در جلسه مشورتی مکان نمایشگاه کتاب گذشت/ شانس مصلی زیاد شد
دوشنبه 04 دي 1396

آنچه در جلسه مشورتی مکان نمایشگاه کتاب گذشت/ شانس مصلی زیاد شد

روز گذشته جلسه مشورتی درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب در وزارت ارشاد با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد برگزار شد که به نظر می‌رسد کفه سنگین‌تر به نفع مصلی بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، روز گذشته با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد جلسه مشورتی بررسی مکان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.
این گزارش اضافه می‌کند، در این جلسه مشاورین معاون فرهنگی،‌ کارشناسان امر، برخی از مدیران زیر مجموعه ارشاد و آقایان محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، اسماعیلی‌راد مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران، محمدرضا توکل صدیق، نادر قدیانی و.. حضور داشتند.
در این جلسه موضوع دو محل مصلای امام خمینی(ره) و شهرآفتاب و جزئیات برپایی این پروژه فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و از جانبی مواردی که شهرداری و مدیرعامل مصلی به منظور همکاری قول مساعد داده بودند، به آنها پرداخته شد.
گزارش خبرنگار فارس از این نشست حکایت از این دارد، ظاهرا متولیان مصلای امام خمینی وعده داده‌اند، برای برپایی سی و یکمین نمایشگاه کتاب این مکان را رایگان در اختیار ارشاد قرار دهند و از جانبی هم متولیان شهرداری و شهرآفتاب در جهت همکاری پیشنهادهایی داده‌اند. اما با توجه به چرخش صد و هشتاد درجه‌ای تشکل‌های نشر به سمت مصلای امام خمینی امکان میزبانی این محل بیش از شهرآفتاب شده است.
در جلسه مذکور هم ظاهرا نتایج بررسی‌ها بر این مبنا شده که با توجه به نظرات هردو طرف طی روزهای آتی نتیجه اعلام شود، اما ظواهر امر نشان می‌دهد کفه ترازو بیشتر به سمت مصلاست تا شهرآفتاب. از این رو طی روزهای آتی نظرات اخذ شده به سیدعباس صالحی وزیر ارشاد ارائه خواهد شد تا در جلسه روز چهارشنبه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تصمیم نهایی با تجمیع آراء اعلام شود.
 
نظر بدهید